Om klubben

Om oss
Salten Brukshundklubb ble stiftet i 1970 og har siden starten drevet med aktivt brukshundarbeid. Klubben har i dag ca 500 medlemmer. Velkommen til oss.

Hvor er vi?
Salten Brukshundklubb holder til på gamle idrettsbanen på Tverlandet. Her har vi treninger og kurs vår, sommer og høst. Tidligere har vi leid hall for vinterhalvåret, men i 2024 satser vi på at vår egen hall er klar for bruk.

Treningsområdet vårt er en stor grusbane med tilhørende klubbhus. Her finns toaletter og mulighet for å ta pause innendørs. Det er selvbetjening med salg av brus og kaffe på trening.

Treningsbanen ligger i Kringla 77. For å komme dit kjører du av i rundkjøringen ved Coop Extra på Tverlandet. Sving til høyre bak coop, og følg veien opp og under jernbanebrua. Når veien går over til grus, tar du til høyre og vil da finne banen vår.

Salten Brukshundklubb har også aktiviseringsgruppe, som veksler mellom aktivitet i sentrum og på Tverlandet.

Utstillingstreningene våre avholdes på gressplenen ved flymuseumet på stormyra.

Brukstreningene våre er på Naurstad.

På Fauske er det også faste treninger. Tid og sted annonseres på Facebook.

Se forøvrig under fanen «Facebook» for å finne link til de ulike gruppene våre. Der finnes utfyllende informasjon om de ulike tilbudene våre.

Velkommen!

Mailadresse: salten.brukshundklubb@sbhk.no